fahrul-azmi-BnWDqUCWQDU-unsplash
Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Tweetnij
Share on linkedin
Link-uj

Czym są Backlinki i jak ich używać?

Linki dzieli się na wewnętrze i zewnętrzne (backlinki, linki zwrotne, linki przychodzące). Linki wewnętrzne (ang. internal linking) to te, które odsyłają użytkownika na inną podstronę tej samej witryny. Linki zewnętrzne to takie, które kierują do innej strony internetowej. Dzięki linkom wewnętrznym można pozyskać odwiedzających do swojej strony internetowej poprzez link znajdujący się na innej stronie tej samej witryny. Wszystko, co musisz zrobić, to umieścić link na stronie, a kiedy strona jest odwiedzana, link będzie automatycznie śledzony. Jest to świetny sposób na skierowanie ruchu na Twoją stronę. Alternatywnie, możesz użyć linku wewnętrznego w celu zwiększenia  rankingu striny. Jest to również dobry sposób na zachęcenie ludzi do oglądania Twojej strony. Kiedy używasz linków wewnętrznych, ważne jest, aby upewnić się, że linkujesz do innych stron w obrębie swojej witryny. Jeśli masz dużą witrynę, ważne jest, aby zachować swoje wewnętrzne linki zorganizowane tak, że są one łatwe do znalezienia. Jeśli Twoja strona jest mała, możesz użyć słów kluczowych jako linków wewnętrznych. Podczas konfigurowania witryny, należy Weź pod uwagę swoją grupę docelową i to, jak wiele informacji będzie potrzebowała, aby korzystać z twojej strony. Jeśli Twoja strona jest przeznaczona dla zaawansowanych użytkowników, możesz użyć linków wewnętrznych, które kierują do bardziej szczegółowych informacji. Powinieneś wygenerować sitemapę dla swojej witryny, dokument zawierający listę wszystkich stron w witrynie, ich adresy oraz kategorie, do których należą. Pomoże to wyszukiwarkom indeksować witrynę, a użytkownikom łatwiej się po niej poruszać.

Złej jakości linki, zwane słabymi linkami, to przeciwieństwo wyżej opisanych mocnych linków. Mogą mieć one niekorzystny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Do słabych ogniw należą: Linki ze stron, które nie spełniają kryteriów jakościowych Google. Linki z witryn, które mają niską popularność. Linki z witryn zawierających spamerskie backlinki. Linki z witryn które nie są związane z Twoją niszą. To są powody, dla których Twoje kampanie link buildingowe nie działają. Dobra wiadomość jest taka, że możesz uniknąć powyższych problemów, stosując się do kilku prostych wskazówek. Jeśli chcesz aby dowiedzieć się, jak budować wysokiej jakości backlinki i uzyskać lepsze wyniki niż kiedykolwiek wcześniej, polecamy zajrzeć do naszego następnego wpisu, który pojawi się już wkrótce!

Chcesz wiedzieć więcej? Zerknij tutaj...

Czyli grupa naładowanych energią wolnych elektronów krążących wokół tematyki stron internetowych i szeroko rozumianego marketingu. 

 

Umiemy w internety, reagujemy z aktualnymi trendami i uwielbiamy eksplozje – kreatywności.

© 2021 Projekt i realizacja Agencja Metanowa. Wszelkie produkty tej reakcji zastrzeżone.