j

Najczęstsze pytania o SEO

Od czego zależy cena i czas trwania kampanii SEO?

Ceny i czas trwania usług SEO są bardzo zróżnicowane i nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wynika to z dużej ilości zmiennych często indywidualnych takich jak konkurencyjność fraz, wiek witryny czy stan techniczny – podsumowując przy użyciu bardzo popularnego określenia w branży „to zależy”.

Efektów kampanii SEO nie należy oczekiwać natychmiastowo – optymalizacja stron internetowych to proces długotrwały, który największe zyski przynosi jeśli podchodzimy do niego długoterminowo. Jednakże w przypadku mniejszych biznesów lokalnych z nieznaczną konkurencją można oczekiwać wyników o wiele szybciej niż w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz.

Jeśli zastanawiasz się nad tym jak wypromować swój biznes i czy działania SEO będą dla ciebie opłacalne – skontaktuj się z nami! Przygotowujemy darmowy audyt twojej strony i wycenę usługi dostosowaną do twoich indywidualnych potrzeb.

Dostęp do narzędzi

Bardzo często w ramach współpracy z klientem wymagane jest udostępnienie danych z takich platform jak Google Search Console czy Google Analytics – w przypadku gdy jeszcze nie skonfigurowałeś/aś tych narzędzi zrobimy to w 100% za ciebie. Przykładowo: dzięki dostępowi do GSC jesteś w stanie otrzymać wiele wartościowych informacji o błędach na twojej stronie, linkowaniu czy karach ręcznych nałożonych na twoją stronę.

Nie ma powodu, by martwić się, że, dane zostaną udostępnione nieuprawnionym osobom – w naszych umowach znajdują się zapisy o zachowaniu poufności traktujemy bardzo poważnie. Dostępy, które uzyskamy ułatwią nam codzienną pracę nad pozycjonowaniem Twojego biznesu.

Zagrożenia związane z SEO

Jednym z pierwszych czynników w przypadku analizy strony naszych klientów jest weryfikacja kar ręcznych oraz sprawdzenie, czy w ramach wcześniejszych działań SEO nie używano metod niezgodnych ze wskazaniami Google. Zdarza nam się spotkać serwisy, które przez wykorzystywanie archaicznych lub po prostu błędnych metod pozycjonowania bardziej straciły na swojej widoczności niż zyskały – dlatego gorąco zachęcamy do korzystania z usług naszej firmy – wykorzystujemy jedynie bezpieczne metody pozycjonowania, które nie będą negatywnie wpływać na działanie twojej witryny ani jej wiarygodność w oczach wyszukiwarki. Często agresywny link-building czy keyword stuffing może być prostszy i nawet krótkoterminowo przynosić efekty jednakże tego typu działania w perspektywie ciągłej poprawy algorytmów wyszukiwarki coraz szybciej tracą swoją widoczność.

Jeśli masz wątpliwości co do metod stosowanych wobec twojej witryny – skontaktuj się z nami!

Dlaczego tworzenie treści jest ważne?

W przypadku wielu serwisów oraz sklepów internetowych do zajęcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wymagane jest tworzenie jakościowych treści dostosowanych pod standardy SEO jednocześnie dbając o to by nasze teksty były atrakcyjne i ciekawe dla naszych potencjalnych klientów – algorytm promuje strony, które uważa za wartościowe pod względem technologicznym, ale również informacyjnym – dlatego w naszej strategii mocno zaznaczamy potrzebę regularnego tworzenia treści pod konkretne słowa kluczowe w ramach firmowego bloga czy kategorii sklepowej. Jednakże działania content marketingowe nie należy pojmować jedynie jako element kampanii SEO a strategię, która przynosi wymierne zyski również w innych obszarach. Do naszych projektów podchodzimy holistycznie – oferujemy opiekę w aspektach technicznych witryn naszych klientów oraz pomoc w tworzeniu komunikacji marki od początku do końca.

 

Link-Building – co to jest?

Idąc za definicją książkową:

” Zestaw działań związanych z optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych wewnątrz i na zewnątrz strony internetowej, których celem jest poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych, a pośrednio zwiększenie ilości wejść na daną stronę lub linków zwrotnych”.

Przenosząc to jednak na język ludzki – link building to budowanie odnośników które nazywamy linkami do naszej witryny. Dzięki temu algorytm wyszukiwarki zauważa, iż wiele różnych stron odnosi się do naszej witryny co może oznaczać, iż posiada ona wartościowe treści dla użytkowników, system ten można porównać do cytatów prac naukowych, im bardziej prestiżowe i przełomowe badania, tym częściej i w bardziej prestiżowych magazynach są cytowane.

W zamieszłych czasach pozycjonowania wyszukiwarka nie rozróżniała jakości linków, lecz wyłącznie ich ilość – co jak można się domyśleć poskutkowało wysypem stron, które sztucznie zwiększały swój ranking spamując jak największą ilością odnośników do swojej domeny. Dzisiaj jednak po wielu aktualizacjach algorytmu zdecydowanie ważniejsza od ilości jest jakość odnośnika – dzisiaj o wiele bardziej liczy się link z zaufanego portalu ogólnopolskiego niż 10 spamowych linków ze stron mających katalogować biznesy.

Przy nieumiejętnym wykorzystywaniu link-buildingu można również zrobić sobie krzywde – bardzo ważne jest, by utrzymywać naturalny profil linków co niestety oferty linkowania publikowane na wielu serwisach aukcyjnych wykonywane przez boty nie są w stanie zagwarantować.

Brak komentarzy

Skomentuj wpis