austin-distel-tLZhFRLj6nY-unsplash
Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Tweetnij
Share on linkedin
Link-uj

Social media: czym są i dlaczego z nich korzystamy?

Tak na dobrą sprawę ciężko określić dokładnie kiedy powstały social media. Zwłaszcza gdy spojrzymy na nie z szerszej perspektywy i wyjdziemy poza takie serwisy jak popularny Facebook, Twitter, Youtube, Instagram i tak dalej. Zapewne wydaje Ci się, że pisząc ten tekst w 2020 roku, spóźniłem się z nim przynajmniej o 10-15 lat. I tak, i nie. Tak ponieważ gdyby ten tekst powstał dekadę temu do dziś zapewne wygenerowałby setki tysięcy odwiedzin na blogu i kilka tysięcy złotych przychodu z reklam. Nie ponieważ social media na progu trzeciej dekady tego wieku są zupełnie inne niż w momencie chociażby powstawania wyżej wymienionych liderujących serwisów. . Błędem byłaby próba przyciągnięcia, powiedzmy, miliona użytkowników na stronę, co jest marzeniem wielu założycieli startupów. Faktem jest, że istnieje zbyt wiele podobnych stron, a konkurencja jest ostra. Nie jest łatwo wyróżnić się z tłumu.  O wiele lepiej jest skupić się na niszowej społeczności i zaoferować jej wartościową usługę. Startup nie powinien mieć zbyt wygórowanych ambicji. Nie musi być kolejnym Facebookiem, nie musi być kolejnym Twitterem. Nie musi być czymś, co miliony, a nawet tysiące osób będą w stanie wykorzystać. . Musi to być po prostu coś użytecznego dla ludzi, którzy z tego korzystają. A potem się skaluje. Skalujesz tak bardzo, jak tylko możesz. Nie musisz skalować od razu. Możesz mieć naprawdę mały produkt, który jest naprawdę dobrze zbudowany i naprawdę dobrze zaprojektowany, a następnie po prostu go skalować.  Nie musisz odnieść sukcesu z dnia na dzień.  Możesz być powoli rozwijającą się firmą, w której po prostu ulepszasz produkt i w końcu osiągasz punkt krytyczny, w którym po prostu startujesz. A wtedy nie będziesz w stanie za nim nadążyć. Jest wielu ludzi, którzy mają świetne pomysły. Niektóre z nich są naprawdę dobre, inne naprawdę złe. Ale jeśli jesteś naprawdę zaangażowany, aby to się stało, możesz to zrobić. Nie ma znaczenia, czy jesteś we właściwym miejscu, czy w złym. Możesz sprawić, by to zadziałało. I udało się. 

Dlaczego korzystamy z social media?

Jest to fundamentalne pytanie, na które ku mojemu przerażeniu, konkretnej odpowiedzi nie potrafią udzielić osoby zajmujące się zawodowo social media w Polsce. To trochę jak pójść na stół operacyjny pod skalpel osoby, która nie do końca wie jak działa ludzki organizm. Są dwa aspekty korzystania z social media: emocje oraz potrzeby. Ich zrozumienie jest kluczem do następnych działań w obrębie mediów społecznościowych (budowania marki osobistej, promocji produktu itp.).  Pierwszym aspektem są emocje, których doświadczamy. Są one podstawą naszej komunikacji i naszej percepcji. Jeśli czujemy, że ktoś nas rozumie, to będziemy słuchać tego, co mówi. Jeśli czujemy, że ktoś jest godny zaufania, to uwierzymy w to, co mówi. . Jeśli nie rozumiemy, będziemy czuć się zdezorientowani i nie będziemy słuchać. Jeśli nie ufamy, to na pewno nie uwierzymy. To samo odnosi się do Twojej strony internetowej. Jeśli chcesz, aby odwiedzający ją użytkownicy słuchali, postrzegali, rozumieli i ufali, musisz dbać o dostarczanie informacji, które są istotne, dokładne i aktualne.

Emocje w social media

Aby zrozumieć social media głębiej trzeba pomyśleć też o emocjach. W psychologii mówi się o emocjach podstawowych i złożonych. Te podstawowe są w nas mocno zakorzenione, pojawiły się w nas jako jedne z pierwszych w procesie ewolucji. . Moje ulubione to strach i gniew. Są one prymitywne, ale wciąż bardzo silne. Jeśli połączymy je z inną podstawową emocją, zaskoczeniem, otrzymamy emocje złożone. Upodobania są emocjonalną reakcją na coś. Jest to pozytywna reakcja na coś. Możemy więc powiedzieć, że sympatie są wynikiem szczęście, a szczęście jest wynikiem upodobania. Można mieć upodobanie bez szczęścia, ale nie można mieć szczęścia bez upodobania. Upodobanie, które jest rezultatem szczęścia, jest przyjemnym uczuciem. Jest to przyjemne uczucie, które powstaje, gdy pojawia się upodobanie. Teraz Czym jest to przyjemne uczucie, które pojawia się przy kontakcie organu zmysłów z odpowiadającym mu przedmiotem? Jest to nic innego jak zmysł przyjemności, który powstaje w wyniku tego kontaktu. Ta przyjemność ma trzy czynniki: świadomość języka, obiekt przyjemności i kontakt.

Mam nadzieję, że teraz spojrzysz na działania w social media z trochę innej perspektywy oraz przekonasz się do wdrożenia ich w swoim planie marketingowym . Co o tym sądzisz? Jeśli podobał Ci się ten wpis, proszę zasubskrybuj bloga przez RSS lub email. Dzięki za odwiedziny!

Chcesz wiedzieć więcej? Zerknij tutaj...

Pozycjonowanie stron www w warszawie

Pozycjonowanie stron www Warszawa Najważniejszą rzeczą, jaką należy wiedzieć o pozycjonowaniu stron w Warszawie jest to, że nie jest to proste zadanie. Trzeba wiedzieć jak przygotować dobry zoptymalizowany content oraz odpowiednie zaplecze lokalnych linków. Wszystko to wynika z dużego poziomu konkurencji co sprawia, że skuteczne

Czytam dalej

Pozycjonowanie toruń i inne frazy – jak to zrobić dobrze?

Strona internetowa to miejsce, w którym można znaleźć informacje o firmie, organizacji, osobie lub wydarzeniu. Strony witryny są zorganizowane w kategorie, a użytkownik może znaleźć to, czego szuka, przeglądając linki w witrynie. Jak pozycjonować swoją stronę internetową?  Istnieje wiele czynników, które wpływają na pozycjonowanie strony

Czytam dalej

Czyli grupa naładowanych energią wolnych elektronów krążących wokół tematyki stron internetowych i szeroko rozumianego marketingu. 

 

Umiemy w internety, reagujemy z aktualnymi trendami i uwielbiamy eksplozje – kreatywności.

© 2021 Projekt i realizacja Agencja Metanowa. Wszelkie produkty tej reakcji zastrzeżone.