money wallet V2F75A7 e1625157492633

Mam stronę, czemu nie sprzedaję? Kiedy użytkownik ma ostatnie słowo…

Strona internetowa, choć jest efektem żmudnych starań i wielu godzin pracy, nie zawsze przynosi spodziewany efekt, którym są zapytania ofertowe czy sprzedaż. Wynika to z jej wieloaspektowości jako swoistego produktu, ale przede wszystkim z tego, że zapominamy o tym iż strona ma podobać się jej odbiorcom, a nie projektantom czy właścicielom. Co zatem finalnie wpływa na jej odbiór przez użytkowników?

W obiektywie

Nie od dziś wiadomo że Klienci kupują oczami, zatem ładne, zachęcające do zakupu fotografie produktowe z pewnością wpłyną pozytywnie na chęć zakupu u odbiorców. Podkreśloną one zalety sprzedawanych produktów oraz dadzą sygnał o ich jakości – trudno o to by świetny produkt reklamowany był zdjęciami słabej jakości. Dobre fotografia dadzą także większą swobodę w wyświetlaniu ich na stronie nie ograniczając widok sklepu do 4 prostych kafelków  w linii.

Co użytkownicy lubią?

I chodzi tutaj wyjątkowo nie o ich preferencje co do kroju pisma na stronie czy jej klimatu a o wyuczone zachowania i przyzwyczajenia względem konkretnych jej elementów. Przywykliśmy do tego że podkreślony i wyróżniony kolorem wyraz w tekście jest linkiem, a na karcie produktu w pierwszej kolejności widzimy jego nazwę, cenę i opcje dodania do koszyka zakupowego. Próba odejścia od tych schematów nierzadko kończy się fiaskiem, tym bardziej jeśli jest niezamierzona. Jeśli jednak chcemy zaprojektować jakiś element strony w nieoczywisty sposób warto skonsultować to z wyspecjalizowanym specjalistą UX, który doradzi w tej kwestii, a wprowadzenie takiego elementu nierzadko poprzedzi badaniami zachowania użytkowników.

Realizm, nie imersja

Pamiętajmy że nasi odbiorcy zazwyczaj szukają bardzo konkretnego produktu lub usługi stając się naszymi potencjalnymi Klientami. Ci mają swoje konkretne wytyczne nie tylko co do samego produktu, ale i do sprzedającego. Ciężko oczekiwać by kupujący był zainteresowany w firmie-krzaku lub u szemranego sprzedawcy. Dlatego też warto wzbudzić u niego pozytywne konotacje poprzez zbudowanie odpowiedniego wizerunku firmy. Z pewnością nie zaszkodzą w tym opinie rzeczywistych odbiorców naszych produktów czy profesjonalnie opisana oferta.

Architektura… informacji

Nikt nie powie tego głośno, ale my, odbiorcy lubimy gdy oferta sklepu jest logicznie skategoryzowana, a jest to tym ważniejsze im większą i bogatszą ofertę proponuje nam dany sprzedawca. Sensowne rozlokowanie produktów wewnątrz kategorii z uwzględnieniem ich ważności czy proponowanie produktów pokrewnych czy pakietów produktowych to kwestia, która doda sporo wartości do naszego sklepu. Warto zatem usiąść do tego aspektu zanim rozpoczniemy proces projektowania i tworzenia strony, gdyż może on wpłynąć na wygląd naszego sklepu w sposó który ciężko będzie skorygować.

Marketingowo-graficzne cuda

Wszyscy lubimy rabaty. Sezonowe obniżki, połączone z dobrze przemyślaną kampanią reklamową, na przykład w Google Ads mogą przynieść spore zyski i masę zadowolonych Klientów. Warto zatem także zaplanować z wyprzedzeniem akcje rabatowe, tak by mieć czas na opatrzenie ich świetną kampanią, grafiką promocyjną na stronie głównej a także innymi zabiegami, które opiszemy dokładniej w osobnym artykule.

Brak komentarzy

Skomentuj wpis